Saturday, May 21, 2011

Posao - Agencije za odlazak na brod

Na području bivše Jugoslavije, baš kao i prije njenoga raspada, djeluju posrednici za poslove na kruzerima, megabrodovima američkih kompanija, koje svoje poslovanje vode izvan US kako ne bi morale plaćati porez američkoj vladi.
Neke od poznatijih kompanija koje regrutiraju radnu snagu sa naših prostora su Carnival, Royal Caribbean International, Disney Cruise Line, Celebrity Cruises, Costa Cruises, Aida Cruises, NCL, MSC .....
Uhodanom rutom kandidati za posao na brodu odlaze na Karibe, Meksički Zaljev, Aljasku, Bahame, Aziju, Baltik ... putnički brodovi plove cijelim svijetom. Prosječna nosivost broda je 1200 članova posade.
Mogućnost uštede i dobre zarade su velike, jer su troškovi života na brodu mali. Najviše se troši na telefonske kartice, internet i izlaske.

Agencije sa najviše uspjeha u regrutiranju novaka su:
Kouzon, Skopje, vlasnik Zoran Kočoski
Safe Cruise, Beograd, vlasnici braća Leštanin
A Priori, Lovran, vlasnica Suzana Viškić Žagar

Intervjui sa predstavnicima kompanija se periodički ponavljaju u Zagrebu, Beogradu, Skopju.
Najvažniji zahtjev koji regruteri postavljaju pred kandidate su;

Navršenih 21 godinu (osim za Carnival gdje je moguće ići sa 18)
Tečno znanje engleskog (u zavisnosti od pokazanog znanja oviisi i pozicija)
Kvalifikacije i pismene preporuke bivših poslodavaca.





Oni koji uspješno prođu intervju, moraju se pomiriti sa činjenicom da ih kompanija može pozvati za tjedan dana ili za 8 mjeseci.
Agenti i posrednici nemaju nikakvog utjecaja na to tko će kada biti pozvan, iz toga razloga što kompanije planiraju unaprijed, i žele imati nekoga spremnoga u rezervi, kada se za to pokaže upotreba.
Novi radnik će biti pozvan i doći na brod samo u trenutku kada se onaj koga mijenja isti dan iskrcava. Zahvaljujući višemjesečnom planiranju, ne događa se da na brodu nedostaje radnika ili brod plovi sa praznim krevetima.
Kompanije se trude sa kandidatima potpisati što duže ugovore, pa se često događa da radnici ostaju na brodu i do 8 mjeseci.
Tzv. "Staff" pozicije prolaze bolje, jer osim nešto većih privilegija na brodu, dobivaju i kraće ugovore.

Avantura odlaska na brod u konačnici stoji u rasponu od 600-1200 eura, dok nešto jeftinije prolaze oni kandidati kojima kompanija plaća put.
Tu su uključeni troškovi liječničkog pregleda, vize, pomorske knjižice i certifikata D1.

No comments:

Post a Comment

Post a Comment